การพัฒนาทักษะการฟัง

Listening Skill Development

The students would be able to: 1.    Demonstrate knowledge of English terms and topics related to Oral English skills. 2.    Utilize English for advancing their career which is needed to communicate technical and industrial specialization and update themselves to the latest technological development through using English through participation in the International scientific community. 3.    Display interest in learning and practicing English in reading literature and text 4.    Demonstrate the ability to analyze the structure of any texts in English. 5.    Able to identify the classification of words in the English language 6.    Learn how to research on the etymological meaning of the words and analyze its deeper meaning. 7.    Able to perform hermeneutics in reading the text to understand its overall context.  
The students will be able to have a deeper understanding of texts and how English is structurally composed. This would allow them to analyze any literature or research papers written in the English Language
Listening Skill development  is offered for English for International Communication students in the University for them to be prepared in their future work.Listening Skill development  is offered for English for International Communication students in the University for them to be prepared in their future work.
5 hours per week
ข้อ 4. มีภาวะผู้นำและผู้ตาม สามารถทำงานเป็นทีม
ข้อ 5. มีทัศนคติที่ดีต่อวิชาชีพ 
 Learning integration with extra activities outside classroom. 
observation from students' behavior on team work and participation of the extra activities inside and outside classroom
ข้อ 1 สามารถบูรณาการความรู้ในรายวิชากับความรู้ศาสตร์อื่นๆ  ข้อ 2 นำความรู้ ทักษะมาประยุกต์ใช้ในการวเคราะห์ แก้ไขปัญหา ตามการเรียนรู้ทักษะการเรียนในศตวรรษที่ 21 
1. Integrated Learning with extra activities inside and outside classroom
2. Task-based learning 
3. Drill communication & Soak with native speakers 
1. Assignment rubric
2. Tests
3. Scoring the knowledge using in the extra activities of integrated learning outside classroom
ข้อ 3 สามารถคิดอย่างมีวิจารณญาณ เป็นระบบสร้างสรรค์ และมีเหตุผล สามารถบูรณาการความรู้และประสบการณ์มาใช้ในการพัฒนาตนเองและสังคม 
1. Integrated Learning with extra activities inside and outside classroom
1. Assignment rubric
2. Scoring the knowledge using in the extra activities of integrated learning outside classroom
ข้อ 4 มีความรับผิดชอบในการพัฒนาการเรียนรู้ทั้งของตนเองและทางวิชาชีพอย่างต่อเนื่อง 
1. Integrated Learning with extra activities inside and outside classroom
2. Task-based learning 
3. Soak with native speakers
1. observation from students' communication in the extra activities inside and outside classroom
ข้อ 2 สามารถใช้สื่อ เทคนิคเครื่องมือสื่อสารและเทคโนโลยีได้ ทั้งรูปแบบเขียนรายงานและการนำเสนอด้วยวาจาที่เหมาะสม มีประสิทธิภาพและสร้างสรรค์ 
ข้อ 6 สามารใช้เทคโนโลยีได้อย่างเหมาะสม และนำเทคโนโลยีไปใช้ในการศึกษาได้อย่างมีประสิทธิภาพ 
Task-based learning 
1. Assignment rubric
ข้อ 2 สามารถปฏิบัติงานโดยใช้องค์ความรู้ และประสบการณ์ในศาสตร์ที่ศึกษา มาใช้เป็นแนวทางในการดำเนินงานเพื่อสนับสนุนธุรกิจ นำมาใช้แก้ปัญหา ค้นคว้าวิจัย ตลอดจนพัฒนาตนเอง ชมุชน สังคมได้อย่างถูกต้อง 
1. Integrated Learning with extra activities inside and outside classroom
1. Assignment rubric
2. Scoring the knowledge using in the extra activities of integrated learning outside classroom 
3. ทวนผลสัมฤทธิ์ 
แผนที่แสดงการกระจายความรับผิดชอบมาตรฐานผลการเรียนรู้จากหลักสู่รายวิชา (Curriculum Mapping)
กลุ่มวิชา 1. คุณธรรม จริยธรรม (Ethics and Moral) 2. ด้านความรู้ที่ต้องได้รับ (Knowledge) 3. ด้านทักษะทางปัญญาที่ต้องพัฒนา (Cognitive Skills) 4. ด้านทักษะความสัมพันธ์ระหว่างบุคคลและความรับผิดชอบที่ต้องพัฒนา (Interpersonal Skills and Responsibility) 5. ด้านทักษะการวิเคราะห์เชิงตัวเลข การสื่อสาร และการใช้เทคโนโลยีสารสนเทศ ที่ต้องพัฒนา (Numerical Analysis, Communication and Information Technology Skills) 6. ทักษะการปฏิบัติงานในวิชาชีพได้อย่างมืออาชีพ(Hands-on)
ลำดับ รหัสวิชา ชื่อวิชา 4 5 1 2 3 4 6 2 2
1 BOAEC108 การพัฒนาทักษะการฟัง
กิจกรรมที่ ผลการเรียนรู้ * วิธีการประเมินผลนักศึกษา สัปดาห์ที่ประเมิน สัดส่วนของการประเมินผล
1 Vocabulary expansion Vocabulary books and activities once a week 25
2 Finals activity Activities, reporting and pen and paper assessment and through reporting once a week 25
3 Project Projects that demonstrate the Listening development of the student 17 25
4 คุณธรรมจริยธรรม 1.4 ภาวะความเป็นผู้นำ ผู้ตาม ทำงานเป็นทีม 1.5 ทัศนคติที่ดีต่อวิชาชีพ learning Integration observation from students' behavior on team work and participation of the extra activities outside classroom 14 10%
5 ความรู้ ข้อ 1 สามารถบูรณาการความรู้ในรายวิชากับความรู้ศาสตร์อื่นๆ ข้อ 2 นำความรู้ ทักษะมาประยุกต์ใช้ในการวเคราะห์ แก้ไขปัญหา ตามการเรียนรู้ทักษะการเรียนในศตวรรษที่ 21 ปัญญา ข้อ 3 สามารถบูรณาการความรู้และประสบการณ์มาใช้ในการพัฒนาตนเองและสังคม  ทักษะพิสัย ข้อ 2 ณาการกษา มาใช้เป็นแนวทางในการดำเนินงานเพื่อสนับสนุนธุรกิจ นำมาใช้แก้ปัญหา ค้นคว้าวิจัย ตลอดจนพัฒนาตนเอง ชมุชน สังคมได้อย่างถูกต้อง  Knowledge scoring from planing and solution of the extra activities outside classroom 14 15%
Listening Skill Development skill by Supanita Phsuwan and et all
Let's Speak English - Conversation Cards (ESL / EFL Speaking practice!) by EnglishEveryDayYay
https://www.englishlistening.com/ for audio files
N/A
N/A
Textbooks were mostly used and fill in the blank works are used to expand the vocabulary of the student and improving their listening skills
Activities such as karaoke and listening to songs were used, pen and paper evaluation are also mostly used.
Teaching can be improved with a more proper and standardized materials
Student achievement standards are verified by pen and paper examination and checking on the students listening skills.
The course could be more effective if more materials are available